„WOJSKO
POLSKIE – TWOJA ARMI@” w internecie, w telewizji, w kinach-
wielka akcja medialna promująca Wojsko Polskie.
„WOJSKO
POLSKIE – TWOJA ARMI@” to największa akcja promująca Wojsko
Polskie, która została zorganizowana i sfinansowana przez
Ministerstwo Obrony Narodowej. Rozpoczęła się 29 listopada 2013
roku. Przygotowano ją z okazji
przypadającej
w przyszłym roku 15. rocznicy przystąpienia Polski do NATO oraz 10.
rocznicy wstąpienia do Unii Europejskiej.
Głównym
celem kampanii jest pokazanie społeczeństwu w jak wielu aspektach,
nawet życia codziennego, ma udział Wojsko Polskie i jak wielkie ma
to znaczenie dla bezpieczeństwa państwa i obywateli. Dzięki tej
kampanii promocyjnej widzimy, że wojsko nie zajmuje się jedynie
zbrojną walką na polu bitwy, ale między innymi likwidowaniem
skutków katastrof naturalnych, takich jak powodzie albo trzęsienia
ziemi, zabezpieczaniem ważnych i strategicznych miejsc czy akcjami
saperskimi. Ponadto wszystkie materiały wytworzone przez w ramach
akcji mają za zadanie rozbicie stereotypów o przestarzałej i
niedostatecznie wyposażonej armii. Widzimy nowy, profesjonalny
sprzęt różnego rodzaju oraz doskonale wyszkolonych żołnierzy z
należytym ekwipunkiem.
Warto
skupić się i przemyśleć znaczenie hasła akcji- „Ludzie
mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było.
Wojsko Polskie. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”.
Norbert
Rudaś, reżyser i scenarzysta filmów promocyjnych mówi, że chodzi
głównie o pokazanie, jak trudno dostrzec otaczające nas jednostki
Wojska Polskiego i dlatego jeden z głównych filmów kampanii
promocyjnej został tak nakręcony, że trzeba się skupić i
przyjrzeć, żeby zauważyć niektóre istotne elementy, np.
śmigłowiec nad falami powodzi.
Tak,
ale „Czasem
niewidoczni. Zawsze obecni” jest tylko częścią hasła. Ja ze
swojej strony skupiłbym się również na samym początku- „Ludzie
mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było.
Wojsko Polskie.” Moje osobiste odczucia po tym jak pierwszy raz
usłyszałem te słowa były następujące: „Chwilka, przecież
ludzie to też i ja też mogę dokonywać wielkich rzeczy, może
byłoby warto się zastanowić nad służbą...”.
Wszystkie
materiały nie tylko pokazują jak wygląda współczesne Wojsko
Polskie, ale i zachęcają do przystąpienia w szeregi. Ponadto MON
deklaruje się, że dopilnuje aby sytuacja się nie zmieniła a
przynajmniej nie pogorszyła. Brzmi obiecująco?
Osobiście
uważam, że materiały utworzone w ramach akcji promującej Wojsko
Polskie są bardzo dobrze przygotowane i oprócz pokazania stanu
faktycznego armii, zachęcają obywateli do służby wojskowej a to
wszystko w miłym klimacie i z nutką patriotyzmu. Szczerze zachęcam
do zapoznania się ze wszystkimi materiałami.
Jeżyk
Jeżyk, Twoja analiza tego, o co chodzi w tej kampanii jest lepsza niż w większości ogólnopolskich mediów.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,
Norbert Rudaś