2 grudnia 2013

„WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” - akcja medialna promująca Wojsko Polskie.

„WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” w internecie, w telewizji, w kinach- wielka akcja medialna promująca Wojsko Polskie. 


WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” to największa akcja promująca Wojsko Polskie, która została zorganizowana i sfinansowana przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Rozpoczęła się 29 listopada 2013 roku. Przygotowano ją z okazji przypadającej w przyszłym roku 15. rocznicy przystąpienia Polski do NATO oraz 10. rocznicy wstąpienia do Unii Europejskiej.
Głównym celem kampanii jest pokazanie społeczeństwu w jak wielu aspektach, nawet życia codziennego, ma udział Wojsko Polskie i jak wielkie ma to znaczenie dla bezpieczeństwa państwa i obywateli. Dzięki tej kampanii promocyjnej widzimy, że wojsko nie zajmuje się jedynie zbrojną walką na polu bitwy, ale między innymi likwidowaniem skutków katastrof naturalnych, takich jak powodzie albo trzęsienia ziemi, zabezpieczaniem ważnych i strategicznych miejsc czy akcjami saperskimi. Ponadto wszystkie materiały wytworzone przez w ramach akcji mają za zadanie rozbicie stereotypów o przestarzałej i niedostatecznie wyposażonej armii. Widzimy nowy, profesjonalny sprzęt różnego rodzaju oraz doskonale wyszkolonych żołnierzy z należytym ekwipunkiem.
Warto skupić się i przemyśleć znaczenie hasła akcji- Ludzie mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było. Wojsko Polskie. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”.
Norbert Rudaś, reżyser i scenarzysta filmów promocyjnych mówi, że chodzi głównie o pokazanie, jak trudno dostrzec otaczające nas jednostki Wojska Polskiego i dlatego jeden z głównych filmów kampanii promocyjnej został tak nakręcony, że trzeba się skupić i przyjrzeć, żeby zauważyć niektóre istotne elementy, np. śmigłowiec nad falami powodzi.
Tak, ale Czasem niewidoczni. Zawsze obecni” jest tylko częścią hasła. Ja ze swojej strony skupiłbym się również na samym początku- „Ludzie mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było. Wojsko Polskie.” Moje osobiste odczucia po tym jak pierwszy raz usłyszałem te słowa były następujące: „Chwilka, przecież ludzie to też i ja też mogę dokonywać wielkich rzeczy, może byłoby warto się zastanowić nad służbą...”.
Wszystkie materiały nie tylko pokazują jak wygląda współczesne Wojsko Polskie, ale i zachęcają do przystąpienia w szeregi. Ponadto MON deklaruje się, że dopilnuje aby sytuacja się nie zmieniła a przynajmniej nie pogorszyła. Brzmi obiecująco?
Osobiście uważam, że materiały utworzone w ramach akcji promującej Wojsko Polskie są bardzo dobrze przygotowane i oprócz pokazania stanu faktycznego armii, zachęcają obywateli do służby wojskowej a to wszystko w miłym klimacie i z nutką patriotyzmu. Szczerze zachęcam do zapoznania się ze wszystkimi materiałami.




Jeżyk 

1 komentarz:

  1. Jeżyk, Twoja analiza tego, o co chodzi w tej kampanii jest lepsza niż w większości ogólnopolskich mediów.
    Pozdrawiam,
    Norbert Rudaś

    OdpowiedzUsuń